pocu
Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti
Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajați care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI

Resurse Managementul Schimbarii

Creativitate si inovare – Surse de avantaj competitiv in lantul valoric al intreprinderilor din turism

Prin incapacitatea turismul de masa, foarte standardizat, de a satisfice nevoile tot mai complexe ale turistilor, a devenit evidenta necesitatea dezvoltarii unei noi abordari pentru producerea, vanzarea si promovarea produselor turistice. In mediul economic actual, competitivitatea operatorilor din turism depinde in mod semnificativ de capacitatea lor de a transforma furnizarea de servicii intr-un proces creativ de satisfacere a nevoilor individuale ale consumatorilor. Afirmarea creativitatii ca sursa importanta de avantaj competitiv in industria turismului a condus, de fapt, la aparitia unui nou tip de turism – turismul creativ – un tip de turism care sugereaza noi produse si servicii, noi structuri de colaborare si parteneriat, noi forme de organizare si in special experiente noi pentru consumatorii de turism.

Impactul economic al creativitatii si inovarii in turism este semnificativ: prin integrarea creativitatii in diversele activitati de productie, vanzare si promovare, operatorul poate influenta valoarea adaugata a produsului turistic, precum si satisfactia ca acest produs ajunge la consumatorul final. In scopul determinarii instrumentelor valabile pentru a maximiza valoarea produsului turistic, autorii acestui material au realizat o cercetare calitativa asupra intensitatii creativitatii si inovarii la diferite nivele din lantul valoric al turismului cultural si balneo-terapeutic din Romania. Scopul a  fost acela de a studia influenta si perspectivele de generare si integrare a creativitatii in activitatile care construiesc procesul complex de dezvoltare a produselor turistice.

Mai multe informatii gasiti in materialul de mai jos