pocu
Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti
Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajați care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI

Resurse inovare

Strategii de extindere a valabilitatii painii: De la aluatul dospit la ambalaje active antimicrobiene si nanotehnologie

Painea este o hrana de baza in intreaga lume. In mod obisnuit, aceasta sufera modificari fizico-chimice si microbiologice care ii afecteaza calitatea si durata de conservare. Invechirea determina afectarea organoleptica, in timp ce distrugerea microbiologica determina cresterea vizibila a mucegaiului si productia invizibila de micotoxine. Pentru a aborda aceasta chestiune economica si de siguranta alimentara, industria de panificatie lucreaza pentru a identifica tratamente care sa permita siguranta painii si durata de depozitare prelungita. Metodele fizice si conservantii chimici sunt folositi de mult timp. Cu toate acestea, au fost explorate recent frontiere noi. Aluatul dospit s-a dovedit o tehnologie veche, dar noua in acelasi timp, pentru a pastra painea standard si fara gluten. Rezultate promitatoare au fost obtinute si prin aplicarea unor tehnici alternative de bio-conservare, incluzand peptide antifungice si extracte de plante. Ambalarea activa, cu compusi absorbanti si / sau eliberatori eficienti impotriva invechirii painii si / sau cu antimicrobieni care impiedica cresterea microorganismelor nedorite, a evidentiat o zona emergenta de tehnologie alimentara care poate conferi multe beneficii de conservare. Nanotehnologiile deschid, de asemenea, un intreg univers de noi posibilitati pentru industria alimentara si pentru consumatori. Acest articol isi propune sa ofere o imagine de ansamblu asupra oportunitatilor si provocarilor pe care metodele traditionale si inovatoare de combatere a invechirii si alterarii painii le pot oferi pentru extinderea perioadei de pastrare a acestui produs.

Mai multe informatii puteti gasi in materialul de mai jos.

Evaluarea politicilor industriei creative pentru dezvoltarea urbana

 Industriile culturale si creative au devenit industria de baza pentru multe orase din intreaga lume, care incearca in mod activ sa se dezvolte. Orasele, indiferent de marimea lor, isi cauta propriile trasaturi distinctive pentru a se pozitiona. Prin combinarea culturii si a creativitatii pentru a-si imbunatati vizibilitatea internationala, orasele pot dezvolta noi potentiale, pot crea oportunitati de angajare si pot stimula cresterea economica. In plus, in unele tari, autoritatile locale si nationale au convenit ca industria creativa va imbunatati in mod eficient competitivitatea economica urbana si ca atare au sprijinit acest domeniu.

Acest studiu prezinta modul in care industria creativa a imbunatatit competitivitatea urbana si evalueaza politicile de dezvoltare a industriei creative din oras. Autoritatile locale ale comunitatilor oraselor care doresc sa promoveze astfel de politici se pot inspira din modelul prezentat in acest material. In cele din urma, este prezentata o analiza a importantei performantei pentru a determina gradul de satisfactie pentru politicile legate de industriile creative, furnizand o referinta pentru autoritati de a promova politicile pertinente de sprijinire.

Rezultatele acestui studiu au indicat ca, capacitatea de inovare, cooperarea industriala, incubarea inovarii si integrarea politicilor autoritatilor cu rezultatele obtinute din mediul academic sunt baze esentiale pentru ca orasele sa dezvolte industria creativa. In plus, pot fi adoptate politici de cercetare si dezvoltare industriala si de clusterizare, de formare de specialisti, de consultanta industriala si de extindere a canalelor si retelelor industriale si de marketing, pentru a spori dezvoltarea industriei creative.

Mai multe informatii puteti gasi in materialul de mai jos.

ASIGURAREA LEADERSHIPULUI INDUSTRIILOR EUROPENE DE INALTA CALITATE SI LUX IN ERA DIGITALA

Europa este de departe cea mai mare piata, cel mai mare producator si cel mai mare exportator de produse si servicii de lux si inalta calitate din lume. 18 dintre cele 25 de branduri de lux de top din lume sunt europene si 75% din exporturile sectorului provin din Europa.

Rezultatele puternice ale industriilor de varf si de lux – in contrast cu fenomenul de deindustrializare al Europei din ultimele decenii – au fost posibile printr-un sector care are caracteristici si beneficii unice din medii exceptionale. Industriile europene de varf si de lux au atat valori tangibile, cat si imateriale. Produsele sunt fabricate din materiale pretioase si sunt fabricate folosind tehnici traditionale de la meserii mostenite din trecut, precum si tehnologii modern, de varf. Productia si serviciile beneficiaza de o „aura” foarte specifica, o combinatie a factorilor istorici si contemporani care inspira acest sector; cultura, reputatie, mostenire si, in plus, creativitate, arta si imaginatie. Aceasta combinatie de valori corporale si necorporale reprezinta baza modelului economic unic al sectorului si acest model a devenit mai relevant in

era digitala; valorile intangibile ale sectorului pot fi evidentiate in mod deosebit online, dupa cum reiese din succesul marcilor high-end si de lux in activitatile de comert electronic si din implicarea social media.

Urmatoarea analiza prezinta avantajul natural al Europei obtinut cu ajutorul industriilor high-end si de lux, precum si beneficiile pe care acest sector le aduce Europei in ceea ce priveste ocuparea fortei de munca, inovarea, concurenta, turismul, investitiile straine si exportul. Recomandarile privind modul de maximizare a acestor beneficii sunt facute in ultima parte a acestui material.

Creativitate si inovare – Surse de avantaj competitiv in lantul valoric al intreprinderilor din turism

Prin incapacitatea turismul de masa, foarte standardizat, de a satisfice nevoile tot mai complexe ale turistilor, a devenit evidenta necesitatea dezvoltarii unei noi abordari pentru producerea, vanzarea si promovarea produselor turistice. In mediul economic actual, competitivitatea operatorilor din turism depinde in mod semnificativ de capacitatea lor de a transforma furnizarea de servicii intr-un proces creativ de satisfacere a nevoilor individuale ale consumatorilor. Afirmarea creativitatii ca sursa importanta de avantaj competitiv in industria turismului a condus, de fapt, la aparitia unui nou tip de turism – turismul creativ – un tip de turism care sugereaza noi produse si servicii, noi structuri de colaborare si parteneriat, noi forme de organizare si in special experiente noi pentru consumatorii de turism.

Impactul economic al creativitatii si inovarii in turism este semnificativ: prin integrarea creativitatii in diversele activitati de productie, vanzare si promovare, operatorul poate influenta valoarea adaugata a produsului turistic, precum si satisfactia ca acest produs ajunge la consumatorul final. In scopul determinarii instrumentelor valabile pentru a maximiza valoarea produsului turistic, autorii acestui material au realizat o cercetare calitativa asupra intensitatii creativitatii si inovarii la diferite nivele din lantul valoric al turismului cultural si balneo-terapeutic din Romania. Scopul a  fost acela de a studia influenta si perspectivele de generare si integrare a creativitatii in activitatile care construiesc procesul complex de dezvoltare a produselor turistice.

Mai multe informatii gasiti in materialul de mai jos